Thursday 24 May 2012


Part 3






Bila cinta kini.
Tak lagi bermakna
Yang ku rasa kini
Hanyalah nestapa
Ditinggalkan cinta masa lalu



Walaupun jasad saya jauh daripada dirinya,tapi saya dapat rasakan hati saya betul2 dekat dihatinya.saya tiada kekuatan untuk melupakan dirinya.awak,dia lelaki terbaik untuk disakiti.tapi saya tidak berdaya.saya terpaksa.saya terpaksa demi hasrat seorang ibu.saya tidak sanggup melihat ibu saya bekerja sampai malam semata-mata untuk tanggung kos sara hidup.itu tidak termasuk dengan perbelanjaan pengajian saya.jujur saya bagitahu awak dengan pendapatan bulanan ibu saya tidak dapat menampung sepenuhnya perbelanjaan harian hidupnya.bagaimana pula dengan saya ?. saya tidak tahan melihat ibu terpaksa bekerja.pertama kali pulang cuti semester selepas pemergian ayah hati saya betul2 sebak.pagi itu ibu saya tidak dapat bekerja kerana kakinya terseliuh semasa menaiki bas untuk ke tempat kerja.sakitnya makin melarat.saya mengajaknya ke klinik tapi dia enggan.dia cakap kos beli ubat itu dapat saya gunakan beli terdesak nanti.saya cakap pada dia saya boleh bekerja sementara bermulanya semester baru.tapi dia tidak  membenarkan saya berbuat  demikian. seminggu saya di kampung saya dikunjungi kawan yang saya kenal semasa saya mengikuti latihan fotografi di Miri.Dia seorang baik.Itulah detik permulaan ibu mengenali kawan saya iaitu  Imran.Ibu amat menyenanginya.lebih2 lagi saya rasakan Imran lebih memahami ibu saya daripada saya sendiri.Imran sebenarnya telah kematian itu.Ayahnya berkahwin lain semasa umurnya 12 tahun.tapi dia cakap dia tidak rapat sangat dengan ibunya.Ibu sebenarnya tidak putus bercerita pasal Imran ada sahaja topik yang turut dikaitkan dengan Imran.saya mengiyakan sahaja bila ibu bertanya itu dan ini.sebolehnya saya cuba menyakinkan ibu bahawa saya dan Imran hanya kawan tidak lebih daripada itu.

No comments:

Post a Comment