Thursday 20 October 2011

hari tanpa mu

kalau kau masih ingat
rutin harianku
tetap sama 
sama seperti dahulunya
tiada yang berubah,
sibuk dengan tugasa-tugasan harian..
kadang-kadang aku lupa 
bahawa aku tubuhku sudah 
semakin susuk...
mungkin aku terlupa 
untuk makan
dan luangkan masa untuk istirehat
hanya kerana banyak kerja perlu 
dilakukan...
tapi kau 
pernah berpesan kerja tidak akan habis
selagi tidak menutup mata...
terkenangkan kata-kata itu aku hati sebak 
kerna aku tidak bisa lagi mendengar kata-katamu lagi...
dalam pendengaran itu..
ia amat mustahil !!!
kau telah meninggalkan aku dan kenangan kita
masa-masa terlalu telah lama meninggalkan aku dan juga dirimu...
tapi aku tiada kekuatan melupakan selagi antara kita..
kerana mata ini sentiasa melihat dirimu...
kerana telinga ini sentiasa mendengar kata-kata perangsang,
kerana mulut ini kadang-kadang tersebut namamu
dan hati ini masih untukmu....
meskipun pun kau di alam sana...
dirimu tersemat utuh di kolam hati ini...:)

No comments:

Post a Comment